Bulwy muchołówki, rozsadzanie

Forum o najpopularniejszej roślinie owadożernej

Bulwy muchołówki, rozsadzanie

Postprzez ANDI » 03 sie 2011 20:54

Witam

Już kiedyś w moim wcześniejszym temacie dowiedziałem się od innych, że moja muchołówka ma 2 bulwy, w podłożu w 2 miejscach widzę że są tak jakby 2 muchołówki z 2 miejsc wychodzą liście i pułapki. Wszystko ok tylko że niedawno zauważyłem że ta jedna muchołówka wpuszcza liście a w 2 miejscu nie wychodzą, są tam stare liście zaczynają czernieć.
Boję sie że to może być moja wina, muchołówkę hoduję 1 raz i obciąłem liście jeszcze zanim uschnęly całkowicie i odstają tam w glebie w tym miejscu takie krótkie na 5mm zielone pędy po obciętych liściach i może to chyba blokuje że nie wychodzą tam liście ?? od 3 tygodni tam się żaden pęd nie pojwił a widze dobrze że tam już wychodziły. Może rozsadzić żeby mialy więcej miejsca? tylko nie wiem zbytnio jak się rozsadza, jestem początkujący

wrzucam zdjęcia muchołówki
1 z opisem :P

Obrazek

Obrazek
ANDI

Re: Bulwy muchołówki, rozsadzanie

Postprzez Iskra » 03 sie 2011 22:42

"2 bulwa" wygląda jakby była "nieżywa" tym bardziej, że nie rosną nowe liście od dłuższego czasu ale może niedługo znowu ruszy. Zostaw tak jak jest, nie przesadzaj, nie bądź zbyt opiekuńczy bo tym bardziej zaszkodzisz roślinie :) Nie wygląda źle. Postaw w słonecznym miejscu, najlepiej na polu i będzie się rozwijać.
Iskra

Postprzez ANDI » 04 sie 2011 16:17

dzięki, dotne jak naniżej te odstające łodygi. A jak często rozsadzać i jak rozpoznać że muchołówka/bulwy są gotowe do rozsadzenia?
ANDI

Postprzez Iskra » 04 sie 2011 17:11