Czy moją rosiczkę da się jeszcze uratować?

Forum poświęcone rosiczkom

Czy moją rosiczkę da się jeszcze uratować?

Postprzez kremówka » 02 maja 2011 14:03

Zacznę od tego, że jestem kompletnym laikiem, jeżeli chodzi o jakiekolwiek rośliny.
Rosiczkę kupiłam dokładnie rok temu w Auchanie, na doniczce jest napisane, że to Dionea. Doniczkę wstawiłam do miseczki i podlewałam tylko wodą destylowaną (zawsze w miseczce był kilku centrymetrowy poziom wody). Rosiczka pięknie rosła, pojawiały się kolejne "paszcze" (nie mam pojęcia, jak to fachowo nazwać). Problemy zaczęły się gdzieś w grudniu, kiedy zostawiłam ją pod opiekę cioci, a ciocia nie podlewała przez podnad tydzień... Ziemia była wyschnięta na wiór, rosiczka też wyglądała trochę mizernie, ale zaczęłam podlewać i wszysko było w porządku. Niestety, później zaczęłam ją podlewać zwykłą wodą źródlaną, przyznam się, z lenistwa, bo nie chciało mi się wciąż chodzić po destylowaną... Miałam na głowie dużo obowiązków i całkowicie zaniebdałam rosiczkę (tylko podlewałam, nie patrzyłam nawet, jak wygląda). No i niestety - liście uschły, "paszcze" też - wszystkie, pozostała tylko jedna uschnięta, której zdjęcie wstawiam. Żadnej uschniętej części nie obcinałam. Rosiczki także nigdy nie nazowiłam ani nei przesadzałam. Czy da się jeszcze ją uratować?

Obrazek
Obrazek
Obrazek
kremówka

Re: Czy moją rosiczkę da się jeszcze uratować?

Postprzez tnt112 » 02 maja 2011 14:14

1. Dionaea muscipula to muchołówka amerykańska i twoja roślinka
2. Kup kwaśny torf bez żadnych dodatków.
3.Przesadź
4.Podlewaj wodą destylowaną, demineralizowaną, deszczówka z czystych terenów, nalewając wody do podstawka, i dopiero kiedy roślinka wszystko wypije odczekaj dzień i jej dolej ( biorąc pod uwagę czy jest ciepło, zimno itd)
5. Zapewnij jej dużo światła
Obrazek
tnt112

Re: Czy moją rosiczkę da się jeszcze uratować?

Postprzez szamanka » 04 maja 2011 20:24

Za dużo lejesz patrząc na osad na miseczce, lej 0,5 cm max a częsciej.