Jaka obsada?

Forum dotyczące wszystkich roślin owadożernych. Jeśli twój temat dotyczy większej ilości grup roślin niż jedna, to tu jest na niego miejsce!

Jaka obsada?

Postprzez Oregano » 28 gru 2008 18:09

Witam! Jestem początkujący w hodowli owadożerców i proszę o pomoc w doborze obsady do terrarium o wymiarach 75cm x 35cm x 50cm wys. gdzie wysokość pomiędzy świetlówkami (4x18W T8 elektroniczne stateczniki) a podstawą terra wynosi ok 40cm. Zastanawiałem się nad umieszczeniem pod jednym dachem kapturnic, muchołówek, tłustoszy i rosiczek. Jeśli istnieje taki zestaw roślin aby mogły żyć w jednakowych warunkach to będzie świetnie:). Proszę o pomoc i ewentualne sugestie co do wielkości terrarium. Wielkie dzięki!
Oregano

Re: Jaka obsada?

Postprzez szamanka » 28 gru 2008 18:28

Czemu wybierasz do terrarium grupy roślin które się tam najgorzej czują? W dodatku część bedzie potrzebowała zimowania a część nie.

Roślinami terraryjnymi są dzbaneczniki, heliamfory, jakieś 10 gatunków rosiczek, ale raczej ciężkodostępne w większości, pływacze, bromelie, ewentualnie część tłustoszy.

Muchołowki gniją od zbyt duzej wilgotnosci, w dodatku tak jak kapturnice wymagają zimowania. Większość rosiczek od zbyt wysokiej wilgotności traci rosę i nie zimuje.
Proszę nie pisac do mnie na pw i gg pytań czy mam na sprzedaż rośliny, będę miała i będę chciała sprzedać to wystawię na forum.
szamanka
Administratorka

Postprzez jan » 28 gru 2008 18:34

szamanka ma racje, lepiej zdecyduj się na dzbaneczniki, dzbaneczniki będą potrzebować tylko 2x18. wiem bo sam tak swoje trzymałem i dzbankowały liśc po lisciu.

muchołówki/kapturnice lepiej trzymać na parapecie lub na zewnątrz. jeśli już chcesz hodować rosiczki, zdecyduj się na petiolaris, są niestety drogie ale w gruncie rzeczy w terrarium będą rosnąć świetnie. No, i nie wymagają zimowania ;]
"Nie proś, tylko zdobywaj. Postępuj tak a twe marzenia się spełnią"
jan

Postprzez Oregano » 28 gru 2008 19:16