Co to za kapturnica?

Tutaj piszemy o wspaniałych owadożernych kapturnicach

Co to za kapturnica?

Postprzez Gitarowa » 12 lis 2011 21:51

Jestem początkującym hodowcą. Dostałam kiedys taką kapturnicę i nie wiem co to za gatunek. Czy ktoś potrafi rozpoznac?

Stoi ona teraz na parapecie na którym jest dość chłodno. Zauważyłam że część pułapek zaczyna usychać. Czy to znaczy że ona zimuje i ma zostac na tym parapecie? Czy raczej trzeba ją przestawic w cieplejsze miejsce?
Załączniki
IMAG0182.jpg
Gitarowa

Re: Co to za kapturnica?

Postprzez VanDreyer » 12 lis 2011 22:17

http://www.owadozery.pl/kapturnica-k13.html -_- wystarczy poszukać
A jeśli zimuje to chyba logiczne, że ma być w chłodnym -_-
Zimowanie rozpoznasz po tym, że spowolniła wzrost lub wcale nie rośnie.
Usychanie starych liści jest normalne.
Pozdrawiam,
Kamil Lis
VanDreyer

Postprzez manys » 12 lis 2011 22:49

Jest to Sarracenia psittacina, chyba nawet czysty gatunek, bez żadnych domieszek.
manys

Postprzez Gitarowa » 13 lis 2011 01:23

dziękuję bardzo za odpowiedź! Czy może ona mieć ograniczone światło podczas zimowania? Mam pomieszczenie o temp 10 stopni, ale jest tam raczej ciemno. Wytrzyma to?
Ewentualnie mogę ją trzymać na tym parapecie, ale tam nie bedzie aż tak zimno (pewnie ok 15 stopni). Co będzie dla niej lepsze?
Gitarowa

Postprzez szamanka » 13 lis 2011 11:39

Niestety, ale ani 15*C nie nadaje się do zimowania, ani 10*C nie nadaje się do zimowania w ciemności.

Kapturnice można zimować po ciemku, ale w sporo chłodniejszych warunkach, ilość światła powinna być adekwatna do temperatury, czyli inaczej mówiąc im cieplej tym więcej światła.

Taki urok nie do końca przemyślanych prezentów niestety.
Proszę nie pisac do mnie na pw i gg pytań czy mam na sprzedaż rośliny, będę miała i będę chciała sprzedać to wystawię na forum.
szamanka
Administratorka

Postprzez Elazet » 22 lis 2011 01:13

A może znajdzie się nieszczelne okno?