Kwitnięcie podczas zimowania?

Forum o najpopularniejszej roślinie owadożernej

Kwitnięcie podczas zimowania?

Postprzez Dawid89 » 16 lut 2011 14:03

Witam serdecznie, jestem początkującym hodowcą, mam 2 muchołówki które wypuszczają ze środka duży pęd. Pęd jednej z muchołówek jest już naprawde duży. Bardzo bym chciał zobaczyć jak kwitnie roślinka a i może zebrać jakieś nasionka. Co radzicie ?

Obrazek
Obrazek

Dodam iż rośliny mają dużo światła i extra wodę (z filtra membranowego z dodatkiem minerałów). Ostatnio kupiłem też cymes i dałem po 1 sztuce.

Pozdrawiam Serdecznie :)
Dawid89

Re: Kwitnięcie podczas zimowania?

Postprzez moof » 16 lut 2011 14:29

Jakieś dziwne masz te pędy, obydwie muchołówki wyglądają jakby miało wystąpić "false vivipary". Z samej ciekawości bym je zostawił na roślinach, ale na przyszłość to moment na kwitnięcie trochę średni i muchołówki też za bardzo Ci nie zimują skoro pędy puściły (potrzebują niższych temperatur). Jakie temperatury mają u Ciebie w tej chwili i przez ostatnie kilka tygodni?
moof
Redaktor

Postprzez Dawid89 » 16 lut 2011 14:38

Rośliny mam w altanie więc temperatura jest różna ale średnio około 10/12 stopni myślę. Co to znaczy "false vivipary"? :wstyd:
Dawid89

Postprzez moof » 16 lut 2011 15:29

Jest to zjawisko w którym na pędzie zamiast kwiatów wyrastają młode rośliny, rzadkie i ciekawe. Podsyłaj nowe fotki na forum co jakiś czas jeżeli możesz. Ciekawe że trafiłeś akurat w przedział temperatur który, jak się uważa może mieć wpływ na występowanie tego - zobaczymy co Ci z tych pędów wyrośnie.

Pozdrawiam
moof
Redaktor

Postprzez Dawid89 » 16 lut 2011 15:44

Będę na bierząco podsyłał fotki :)

Zauważyłem że pęd się rozgałęzia, wrzucam lepsze foto

Obrazek
Obrazek
Dawid89

Postprzez tnt112 » 16 lut 2011 17:56

Dawid89 napisał(a):
Dodam iż rośliny mają dużo światła i extra wodę (z filtra membranowego z dodatkiem minerałów).

Pozdrawiam Serdecznie :)