Początkujący hodowca ma kilka pytań :)

Forum dotyczące wszystkich roślin owadożernych. Jeśli twój temat dotyczy większej ilości grup roślin niż jedna, to tu jest na niego miejsce!

Początkujący hodowca ma kilka pytań :)

Postprzez Ditek » 21 kwi 2011 12:43

Witam Wszystkich!
Od paru dni też zostałem hodowcą owadożernych roślinek. Na początek kupiłem sobie:
Muchołówkę Amerykańską
Obrazek

i Kapturnicę
Obrazek

Jestem nowicjuszem w tej dziedzinie więc chwiałbym się spytać o rade doświadczonych hodowców:
1) Czy oba te gatunki można posadzić ze sobą w 1 doniczce czy lepiej w 2 mniejszych osobno?
2) Czy Kapturnicę lub Muchołówkę można "przekarmić"?
3) Taki przykład z życia wzięty: jadę na wakacje i nie mam co zrobić z roślinkami, więc zostawiam je w domu na 2 tyg. Co najlepiej zrobić w takiej sytuacji aby roślinki nie "padły"?
4) Można jakoś dokarmiać te gatunki czy zostawić je żeby same łapały bez naszej pomocy?

To narazie tyle. Z góry dziękuję za pomoc. Jak będę miał jeszcze jakieś pytania to napiszę :)
Ostatnio edytowano 21 kwi 2011 13:17 przez Ditek, łącznie edytowano 1 raz
Ditek

Re: POczątkujący hodowca ma kilka pytań :)

Postprzez pepton » 21 kwi 2011 13:15

1) można w naturze często rosną obok siebie (tylko że kapturnica po jakimś czasie zacieni muchołówkę)
2) raczej nie - tylko w jakim celu je dokarmiać - postaw jak się zrobi cieplej na balkonie to same sobie nałapią owadów (na parapecie trochę mniej)
3) poszukaj ma forach -są różne patenty, ale najlepszy to poprosić kogoś o podlanie
4)patrz pkt 2)
pepton

Re: Początkujący hodowca ma kilka pytań :)

Postprzez Ditek » 21 kwi 2011 13:19

Balkonu niestety nie mam :(
Mogę ewentualnie wystawić je na dzień na zewnętrzny parapet.

Właśnie jeszcze jedno mi się przypomniało. Przeczytałem że nie należy przycinać roślinek nożyczkami tylko np. skalpelem. Jeżeli mam dostępne tylko nożyczki to mogę ich w ostateczności użyć?
Ditek

Postprzez szamanka » 21 kwi 2011 14:11