Pytania początkującej

Forum dotyczące wszystkich roślin owadożernych. Jeśli twój temat dotyczy większej ilości grup roślin niż jedna, to tu jest na niego miejsce!

Pytania początkującej

Postprzez Nariel » 04 wrz 2007 21:42

Witam wszystkich :)

Od dawien dawna jestem miłośniczką roslin mięsożernych. Ograniczało to się tylko do podziwiania ich wyglądu. Postanowiłam wreszcie kupić sobie kilka roślinek na początek dzbanecznika bo widziałam ładne okazy w kwiaciarni. Ponieważ nie znam się prawie wcale na aspektach hodowli tych roślin prosiła bym o kilka odpowiedzi dobrych na początek i związanych z pora roku jak przed nami.

1. Gdzieś na forum wyczytałam że trzeba podlewać te rośliny specjalna wodą. Czyli jaką?

2. Podobno niektóre z gatunków zimują. Jakie to sa gatunki, jak się je przygotowuje do zimowania? A co z tymi, które nie zimują jak dostarczać im jesienią i zimą substancje, które wiosna i latem pozyskuja od owadów?

3. Czy można trzymać kilka różnych gatunków w jednej dużej donicy po dobraniu ich pod względem podobnych wymagań oraz tego czy zimują czy tez nie.

To by było na tyle narazie. Mam jeszcze jedno pytanko czy jest tu może jakaś osoba z Trójmiasta? Jeśli tak to czy zna i podzieliła by sie ze mną wiedza gdzie można kupić u nas ładne miesożerne roślinki?

Dziękuję za uwage i odpowiedzi, pozdrawiam.
Nariel

Postprzez ozii » 04 wrz 2007 21:59

Co do trzech pierwszych pytan: nie chce mi sie na nie odpowiadac bo to juz jest nudne. Natomiast jesli chcesz dzbanecznika to zobacz w OBI moze jakiegos znajdziesz, co prawda nie jestem z 3city ale nie znam tam zadnego sklepu z owadozerami.
Lamborghini roxxx
ozii

Postprzez hubi » 04 wrz 2007 22:00

Czesc! Ja na twoim miejscu nie zaczynal bym od dzbaecznika. W sam raz dla poczatkujacego jest rosiczka przyladkowa. Ale rzycze powodzenia w hodowli ;-)
1. Destylowana najlepsza
2. Wszystkie muchołówki zimują, dzbaeczniki nie, z rosiczkami to różnie bywa, itd...
3. Tak, ale niektorych nie można łączyć.
hubi