Terraria w meblościance.

Chcesz się pochwalić swoim terrarium? Zapytać o świetlówkę lub filtr do wody? Napisz tutaj!

Terraria w meblościance.

Postprzez neo_s » 23 cze 2010 23:20

Muszę podać swojej projektantce kilka danych, które potrzebne są do projektu meblościanki z wbudowanymi w nią terrariami. I tutaj prośba o kilka rad.

1. Optymalna i minimalna wysokość terrarium, w którym mają czuć się dobrze: jakiś ładny dzbanek (nie znam się na nich ale myślę, że poradzę sobie z jakimś dla średnio zaawansowanych), helka (podobnie jak z dzbankiem), prolifera, adelae i co tam jeszcze wytrzyma dużą wilgotność.
2. 2x24W czy 3x24W żeby wyżej wymienione ładnie rosły i się wybarwiały?
3. Czy jest różnica pomiędzy oświetleniem w terra a za górną szybą? Jak duża?
4. Czy ktoś robił już coś takiego i ma cenne porady?

Terraria będą w formie modułów dostawianych do siebie także będzie mogło być jedno, dwa, trzy albo dwa duże bądź też w ogóle (np. kiedy polecą w lato na balkon ;) i wtedy będzie tam półka).
Będzie to wyglądać jakoś tak:
Załączniki
Untitled.gif
(12.02 KiB) Pobrane 116 razy
neo_s

Re: Terraria w meblościance.

Postprzez moof » 24 cze 2010 07:25

3. Bardzo duża. Jeśli myślisz o helkach to osobiście dałbym zdecydowanie za górną szybę oświetlenie. Jeśli planujesz T5 to one naprawdę nieźle grzeją, jeżeli zabudowałbyś je wyżej to i tak pomyślałbym nad jakimś wentylatorem malym, np. od komputera który by przewiewał tą ich "komorę" żeby w terra temperatura nie rosła za bardzo. Chyba że planujesz dzbanki nizinne, to wtedy do środka można:)

Terrariów na balkon bym nie dawał latem, zrobi się tam szklarnia... nawet jeśli otworzysz drzwiczki. No chyba że przykryjesz czymś i będą one spore. Terrariów się już nie rusza raczej po urządzeniu, mija się to z celem raczej. Dlatego nie wiem czy nie zrobic jednego terrarium większego zamiast kilku mniejszych. Oszczędzisz sporo na tym, tak do kazdego drzwiczki musisz robić i więcej materiału pójdzie